sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Angry birds -seikkailulla

Paikallinen MLL järjesti eilen bussiretken Vuokatin Angry birds activity parkiin. Meidän oli määrä lähteä bussin mukaan koko perheellä, mutta matkasuunnitelmaan tuli pieniä mutkia. Ensinnäkin iskällä alkoi tietenkin hirvijahti juuri tänä viikonloppuna ja toiseksi esikoisen tanssitunti osui samalle lauantaille. Reissu oli kuitenkin luvattu lapsille, kavereita pyydetty mukaan ja matkaa innolla suunniteltu, joten haasteista huolimatta se päätettiin toteuttaa: Äiti lähti kolmen lapsen kanssa autolla matkaan  tanssitunnin jälkeen. Ja kyllä kannatti lähteäkin!

Vastassa oli ihania vihaisia lintuja ja paljon, paljon hauskaa tekemistä jokaiselle.

Ensimmäisenä bongasimme heti sisääntuloportin vieressä sijaitsevat polkuautot, ja niihin jonottavat kaverit. Koska bussilastillinen lapsia ja aikuisia oli omasta kunnastamme saapunut tuntia aikaisemmin, ei meidän tarvinnut touhuta keskenämme.

Autoradan jälkeen vastaan tulivat valtavat kiipeilyrakennelmat, joissa oli putkia, puolapuita, köysitikkaita, liukumäkiä...

Trapetsitaiteilua pääsi kokelemaan jäykemmällä (helpomalla) alustalla sekä tämän joustavan nauhan päällä.

Pehmopalikkahuone oli oiva paikka volttien ja muiden hyppyjen harjoitteluun.

Keskimmäinen on selvästi isänsä poika ja löytää aina ampumalajit. Angry birds- puistossa pääsi tietenkin ampumaan possuja.

Välillä piti haukata vähän suolaista, että jaksoi jatkaa leikkejä. Ruokavalikoima ei laajuudellaan päätä huimannut, mutta ainakin ranskalaiset maistuivat tosi hyvältä!

Kavereiden hypättyä omaan bussiinsa paluumatkalle me automatkalaiset jäimme vielä touhuamaan omalla perheellä ja kisailimme toisiamme vastaan minigolf-radalla. Eikä äiti edes voittanut, vaikka niin ennakkoon kuvitteli!

Loppuillasta paikan jo vähän rauhoituttua uskaltauduttiin myös kokeilemaan potkulautailua rampeilla. Varsinkin perheen pikkumiestä tämä laji niin kovasti kiinnostaa.

Pienimmäinen tosin tyytyi ihan trampoliinihyppyihin, häntä en olisi rampeile vielä uskaltanut päästääkään.

Lisäksi puistossa pääsi kokeilemaan ainakin pesäpalloa, jalkapalloa, frisbee golfia, seinäkiipeilyä ja tanssimattoa. Näkyi paikan päällä olevan myös kuntosali, pari Angry birds -kosketusnäyttöpeliä sekä mäkihyppypaikkakin (laskeutuminen pehmopalikoiden päälle).

Matkamuistoiksi tarttui angry birdsejä eri muodoissa.

Melko vikkelään vierähti kuusi tuntia activity parkissa ja lapset olisivat halunneet jatkaa vielä seuraavana päivänä.

Illan päälle ei lähdetty enää ajamaan kotiin vaan majoittauduttiin Katinkultaan, joten illalla ennen nukkumaanmenoa ja aamulla heti aamupalan jälkeen käytiin vielä polskimassa kylpylässä.

Lomaviikonloppu oli oikein onnistunut ja ei voi olla muuta kuin iloinen ja onnellinen omista kullanmuruista, jotka jaksoivat reippaasti koko matkan. Automatkatkin kuluivat sujuvasti Robinin uutta levyä kuunnellen, eväitä syöden - ja välillä kuului takapenkillä olevan myös pantomiimileikit kesken. Äitillä ei ollut mitään ongelmaa matkustaa kolmen lapsen kanssa, ei ollenkaan hullumpi tapa viettää yksinhuoltajaviikonloppua!