maanantai 21. huhtikuuta 2014

Olohuoneen muodonmuutos

Vuosi on kohta asuttu tässä talossa ja vihdoinkin sain toteutettua sen, mistä olen haaveillut: Laitoin olohuoneen uusiksi. Oikeastaan tästä saa kiittää hyvin pitkälti äitiäni, joka oli huomannut, että Ikeassa oli viime viikon ajan Ektorp Jennylund lepotuolit hyvässä tarjouksessa hintaan 99€/kpl. Äiti kysyi, kävisikö ostamassa niitä minulle - lähempänä Ikeaa kun asuu. Niinpä äiti ja iskä toivat pääsiäisenviettoon tullessaan meille kolme lepotuolia sekä Liatorp-sohvapöydän Ikeasta ja palvelu oli niin hyvää, että kun miehen kanssa kotiuduimme minilomalta, oli Ikean tuomisen jo melkein kokonaan kasattu.


 Matot tilasin Hulluilta päiviltä. Isolle matolle oli hintaa alle 50€. Tyynyjä olen tilaillut vähän pitkin kevättä H&M:ltä. Ektorp-sohva roudattiin veljieni hyvällä avustuksellä yläkerrasta alakertaan. 


Vanha sohva saatiin myytyä hyvään hintaan, siitä tuli heti useammin kyselyjä Torin kautta. Uudet maksoivat niin paljon edellistä vähemmän, että koko sisustusprojekti saatiin toteutettua suurinpiirtein vanhasta sohvasta saadulla rahalla, jos jos yläkerrassa jo valmiina olleen Ektorpin hintaa ei lasketa tähän mukaan.


Nyt olohuone näyttää vihdoin minulle mieleiseltä. Nojatuolien takana oleva seinä kaipaa jotain taulua tms., mutta tuon loppusilauksen ehtii toteuttaa myöhemmin. Nyt silmä lepää, kun täältä keittiönpöydän äärestä olohuoneeseen päin vilkuilee. Ihanaa!

Alla kuva lähtötilanteesta olohuoneessa. Eikö vaan ilme muuttunut?


Yläkerran aulan suhteen ollaan sen sijaan lähtöpisteessä... Pitääköhän vielä toinen Ektorp hakea Ikeasta, se passasi tuonne yläkertaankin niin kivasti...?!?

12 kommenttia:

  1. Tosi ihana muutos! Kyllä se valkoinen vaan raikastaa niin ihanasti. Uusi matto on kyllä tosi hieno, ottaisin meillekin ihan millon vaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen samaa mieltä tuosta valkoisesta. Miehellä vaan alkaa kuulemma tulla valkoinen kiintiö täyteen ;) Matto tuli kyllä vastaan juuri oikealla hetkellä. Olen itsekin siihen todella tyytyvävinen!

      Poista
  2. Kerrassaan UPEA muutos!! Teidän olkkari näyttää nyt niin kauniilta ja raikkaalta! <3 Ektorpit on kuin tehty tuonne! Pöytä ja mattokin sopii aivan täydellisesti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos! En minäkään enää osaa kuvitella mitään muuta sohvaa tuonne kuin nuo Ektorpit :)

      Poista
  3. Hyvin onnistunut muutos, ja kuinka valoisa olohuone teillä onkaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Meidän olohuone ja talo muutenkin on kyllä ihana ja valoisa, ja vähitellen saan sitä sisustettua arvoisekseen :)

      Poista
  4. Vau mitä palvelua ja upea muutos! Tuon maton ottaisin mieluusti keittiöön, kaunis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itsekin todella tyytyväinen mattoon. Vähän jänskätti, kun pakettia postista hain :) Ja kieltämättä täytyy olla todella kiitollinen noille omille vanhemmille. Ei muutenkaan oltas näin paljoa saatu viikonlopun aikana aikaan ilman heitä.

      Poista
  5. Nuo sopii teille kyllä täydellisesti. Tuo tori on kyllä hyvä kauppapaikka. Oon saanu siellä myytyä jopa päiväpeitteitä. Lastenvaatteita en ole yrittänyt myydä, mutta kaikkia kotijuttuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä oon kans yhden päiväpeiton myyny ja sit huonekaluja. Tosi näppärää ja ihanan nopeasti menee! Pitäs vielä joitain juttuja laittaa myyntiin.

      Poista

Pienetkin kommentit ilahduttavat minua suuresti!