perjantai 15. heinäkuuta 2016

Tampere ja Ilves: Luksusta äidin syntymäpäivälle

Vietin muutama päivä sitten syntymäpäivää ja vähän sattuman kaupalla kävi niin, että sain herätä syntymäpäivän aamuun kaupungissa, jossa olen (joskus pikkusen yli 25 vuotta sitten ;)) syntynyt, syödä hotelliaamiaista, nauttia porekylvystä, katsella aurinkoista kaupunkia parvekkeelta, iloista lasten riemusta ja käydä sisustuskauppakierroksella.

Postasin eilen juhlavaatekuvia serkkuni rippijuhlista, joita vietettiin Tampereen lähellä ja se oli hyvä syy hotellihuoneen varaamiseen minulle tärkeästä kaupungista. Ilveksessä olen yöpynyt ennenkin, mutta nyt olimme siellä ensimmäistä kertaa koko perheellä ja vaikka olen ennenkin tykännyt hotellista, se nousi ihan uuteen arvoonsa, kun huomasin, miten ihanasti siellä otettiin sekä lapset että koira vastaan.

Lapset arvatenkin rakastivat hotellin yllättävän kattavaa uima-allasvalikoimaa, jossa oli lastenallas, isompi allas ja poreallas. Kesäksi oli normaalin leikkihuoneen lisäksi tehty isompi leikkitila yhteen kokoushuoneista. Siellä oli mm. pomppulinna ja ilmakiekko, ja mikä parasta - Onni-orava tuli sinne seuraksi piirtelemään.

Aamiaisella jaettiin lapsille Onni-oravan aamiaipassit, jossa heräteltiin lapsia pohtimaan kestävää kehitystä: Heidän piti rastittaa, ottivatko vain sen verran kuin jaksoivat syödä, ja käyttivätkö samaa lautasta koko ruokailun ajan. Palkinnoksi passin täyttämisestä sai tikkarin.

Ihana huomio oli myös hississä ollut kyltti, jossa kiellettiin aikuisia painamasta nappia, jos lapsia on kyydissä. Tästä meillä ainakin aina kisaillaa: hissinnapinpainovuoroista.

Huoneemme oli juniorsviitti, jossa oli mukavasti tilaa jopa tällaiset hotellistandardit ylittävälle viiden hengen perheelle ja koiralle. Lapset saivat varsinaisen makuuhuoneen, jossa oli leveä parisänky ja he nukkuivat siinä kolmestaan. Me vanhemmat otimme vähän kapeamaan vuodesohvasta avatun sängyn itsellemme. Huoneeseen avaruutta ja valoa toivat kahteen suuntaan avautuvat ikkunat sekä tilava parveke, josta oli hyvät näkymät. Lisäksi huoneessa oli pieni poreamme ja siistit kylpytilat.

Koiravieraan kannalta ihan mahtavaa oli, että huoneeseen oli tuotu mm. ruokakuppi valmiiksi.

Sen lisäksi, että hotelli on tilava, valoisa ja tiloiltaan kaikin puolin siisti, sillä on ihan erinomainen sijainti keskellä kaupunkia ja varsinkin niiden minun himoitsemieni sisustuskauppojen lähellä. Toki hotellin äärellä on paljon muitakin kauppoja ja palveluita, sillä siitä pääsee suoraan sisäkautta Koskikeskukseen niin shoppailemaan kuin syömäänkin ja muukin keskustan tarjonta on ihan äärellä. Eikä silti parkkiongelmaakaan ollut, sillä saimme auton hotellin parkkihalliin, josta pääsi suoraan nousemaan hissillä sekä respaan että huonekerroksiin.

Meillä oli Tampereella varsinainen miniloma, joten hotellista nauttimisen lisäksi noudatimme minun syntymäpäiväni kunniaksi äidin toiveita ja kävimme aamulla ennen kotiinlähtöä Hyvän tuulen puodissa, kävelimme sillan yli Kehräsaareen ja kiersimme Aleksanterinkadun ihanat toinen toistensa vieressä olevat sisustuspuodit: Kantriinan, Domdomin, Live With Me:n ja Tila&Ihmeen.
Mies jopa heltyi tinkaamaan minulle ihanat synttärilahjat, joista lisää joskus myöhemmin.

Jos meillä olisi ollut enemmän aikaa, niin toki Särkänniemi olisi ollut ykkösvalinta lasten mielestä. Rannekkeet olisi voinut ostaa jo hotellilta ja taitaapa katujunakin kuljettaa Särkänniemeen ihan hotellin pihalta. Bongasimme junan lähtiessämme ja kun kyydissä seisoi Onni-orava, voitte arvata, että lapsille jäi jo pelkästä näkemisestä muisteltavaa.

Nyt jo heti näitä kuvia katsellessa on ikävä takaisin Tampereelle. Onneksi meillä on miehen kanssa edessä vielä reissu Turkuun, ehkä piipahdamme taas matkalla Tampereella yhden yön.

Hotellimajoituksen tarjosi Sokos hotel Ilves
Valtava kiitos siitä! Lasten mielestä Ilves oli kesälomareissun paras paikka.

1. Teidän perheellä on ollut ihana loma. Ihan lemppari kaupunkini on Tampere, sinne olen muuttamassa, kun saan asuntoni myydyksi! Nuorin tyttäreni asuu siellä ja olin juuri su -ti heidän luonaan. Rakkaat muistot myös sieltä, tapasimme nuorena mieheni kanssa siellä opiskeluaikana. Mieheni menehtyi 3 vuotta sitten. Tepa Seinäjoelta

1. Voi, eipä ihme että Tampere on sinulle tärkeä kaupunki ♥ Toivottavasti pääset pian muuttamaan lähemmäs tytärtä!

2. Ihanan kuuloinen loma. Postauksesta tekee parhaan iloisten lasten näkeminen <3
    Kivaa viikonloppua!

3. Ihania kuvia, kuvista välittyy iloinen tunnelma ja hienosti huomioitu koko perhe, myös koira:)

Pienetkin kommentit ilahduttavat minua suuresti!