perjantai 2. toukokuuta 2014

Mikä on tärkeää pyykinpesussa?


Mitkä asiat ovat teille tärkeitä pyykinpesussa?

Minä olin ennen hyvinkin huoleton pyykinpesijä. Ostin halvinta pesuainetta ja laitoin aika surutta eri värejä sekaisin. Vähitellen sen jälkeen, kun olen alkanut käyttää Me&I:ta ja muita laadukkaampia värikkäitä lasten vaatteita, on tärkeäksi asiaksi noussut se, että pesussa värit säilyvät. 

Toinen itsestäänselvä tärkeysprioriteetti on se, että lika lähtee.

 Kolmantena tärkeänä asiana pidän sitä, että pesuaine ei aiheuta kutinaa iholla tai allergisia reaktioita, kun vaatetta pesun jälkeen käyttää. Tämä nousi tärkeysjärjestyksen kärkeen erityisesti silloin, kun lapset olivat pieniä ja käytimme kestovaippoja.


Onnekseni satuin pääsemään MiniRiskin raatiin ja raatitoimintaan liittyen sain noin kuukausi sitten paketillisen pyykinpesuaineita testattavaksi. Paketissa oli jauhemainen pesuaine valkoisille, jauhe värilliselle, nestemäinen pesuaine värillisille ja huuhteluainetta. Itse olen jostain syystä ihastunut nestemäisiin aineisiin ja ehkäpä siksi myös näistä otin sen ensimmäisenä käyttöön, mutta kuukauden aikana olen ehtinyt kokeilla kaikkia. Laitan pesuaineen aina pesumallon matkassa koneen sisään.


Kuukauden aikana olen ehtinyt pestä kolme-, viisi- ja seitsemänvuotiaan sekä meidän aikuisten peruskäyttövaatetta moneen, moneen kertaan.  Lisäksi koneessa on käynyt varastoon matkalla olevat toppavaatteet sekä keittiön matot. Miniriskillä olen saanut rasvat, kaakaot, ketsupit, kurat ja muut lähtemään ilman erillisiä tahranpoistokäsittelyjä. Ainoa tahra, joka vaati vähän enemmän, oli ruoho, jota oli kaatumisen yhteydessä tarttunut tiukasti collegehousujen polveen.

Värit ovat säilyneet pesusta toiseen moitteettomasti ja pyykki ei tuoksu, eikä sitä myöten aiheuta myöskään ihoreaktioita meille kenellekään.


Ennakkokäsitykseni MiniRiskistä oli se, että se on hellävarainen iholle. Positiviisenä  yllätyksenä on tullut se, miten hyvin se täyttää myös nuo kaksi muuta minulle tärkeää kriteeriä. Voin kyllä lämpimästi suositella merkkiä, miinuksia en keksi!


2 kommenttia:

Pienetkin kommentit ilahduttavat minua suuresti!